Har du redan ett ID?

Logga in till Brf Rosenlundshöjden - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Brf Rosenlundshöjden - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



Energideklaration

Vår fastighet har energiklass B (på en skala från A till G, där A är lägst/ bäst och G är högst/ sämst).

Felanmälan - fastigheten

Felanmälan
JMs Kundservice
Tel. 020-731 731
E-mail: kundservice@jm.se

Öppettider:
måndag-fredag kl. 07.00 - 16.00

Uppge alltid vad felet är samt namn, adress och telefon när du felanmäler.

Garantitid

Nu är 5-årsbesiktningen avslutad (garantitiden gick ut 2024-03-09; de ärenden som fortfarande arbetas med ska dock göras klara).
Detta innebär att om man nu hittar fel som man anser vara ett garantiärende så får man mejla till styrelsen som tar ställning om det skulle kunna vara ett garantiärende eller inte (sedan är det i slutänden ändå JM som avgör det).
Annars får bostadsrättsinnehavaren göra en felanmälan till JM:S Kundtjänst som kontaktar vår tekniska förvaltare.
Det kan dock hända att vår tekniska förvaltare inte har den erforderliga yrkesgruppen (som till exempel snickare) och då får bostadsrättsinnehavaren själv hitta lämplig hantverkare (som till exempel en snickare).
Således får nu bostadsrättsinnehavaren själv betala åtgärder i lägenheten (förutom eventuella garantiärenden).

För att JM:s kundtjänst och vår tekniska förvaltare, styrelsen och eventeullet JM snabbt ska kunna hjälpa dig är det viktigt att du vid felanmälan eller reklamation anger nedanstående uppgifter så utförligt som möjligt:

  • Ditt namn och telefonnummer
  • Utförlig beskrivning av problemet

Jour

Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 måndag till fredag samt helger, kontakta JMs Kundservice på 020-731 731. 
Ditt samtal kopplas automatiskt vidare till larmservice.

Detta bör undvikas och ska endast ske:

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

OBS!
Jour utryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.

Garageport
Vid fel på garageport, kontakta UNA-portar, 08-18 60 03

Hiss
Vid fel 
på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 0771-50 00 00.

 

Brf Rosenlundshöjden
brfrosenlundshojden.se
O
rg.nr. 769632-8843
JM - Hus att trivas i
www.jm.se