Felanmälan - bostad
JMs Kundservice
Tel. 020-731 731
E-mail: kundservice@jm.se
Öppettider:
måndag-fredag kl. 07.00 - 16.00
Gäller i två år från garantitidens startdatum.
Om det blir strömlöst i lägenheten:
Börja med att kontrollera att det inte "har gått en propp"/ att ingen "flärp" har fälts i skåpet i lägenheten.
Om så inte är fallet så kontakta styrelsen (styrelsen@brfrosenlundshojden.se).
O m man inte får kontakt med styrelsen så pröva på Facebook "Hemma i gränden". Observera att detta inte är ett styrelseorgan och att styrelsen inte har någon skyldighet att läsa där och således inte heller har någon skyldighet att svara där.
Om man ändå inte får kontakt med styrelsen så får man ringa JM:s kundservice (020-731 731). Jourtid, mellan kl 16:01 - 06:59, kopplas samtalet automatiskt vidare till larmservice.
Jour
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 måndag till fredag samt helger, kontakta JMs Kundservice på 020-731 731.
Ditt samtal kopplas automatiskt vidare till larmservice.
Detta bör undvikas och ska endast ske:
- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
OBS!
Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Om något inträffar på funktioner i din bostad kan du under garantitiden kontakta JM Kundservice. Uppge alltid vad felet är samt namn, adress och telefon när du felanmäler.
Garantitid
Nu är 5-årsbesiktningen avslutad (garantitiden gick ut 2024-03-09).
Detta innebär att om man nu hittar fel som man anser vara ett garantiärende så får man mejla till styrelsen som tar ställning om det skulle kunna vara ett garantiärende eller inte (sedan är det i slutänden ändå JM som avgör det).
Annars får bostadsrättsinnehavaren göra en felanmälan till JM:S Kundtjänst som kontaktar vår tekniska förvaltare.
Det kan dock hända att vår tekniska förvaltare inte har den erforderliga yrkesgruppen (som till exempel snickare) och då får bostadsrättsinnehavaren själv hitta lämplig hantverkare (som till exempel en snickare).
Således får nu bostadsrättsinnehavaren själv betala åtgärder i lägenheten (förutom eventuella garantiärenden).
För att JM:s Kundtjänst och vår tekniska förvaltare, styrelsen, och eventuellt JM, snabbt ska kunna hjälpa dig är det viktigt att du vid felanmälan eller reklamation anger nedanstående uppgifter så utförligt som möjligt:
- Ditt namn, lägenhetsnummer och telefonnummer
- Utförlig beskrivning av problemet
Vitvaror
Vid fel på vitvaror i bostaden kontakta dina vitvaruleverantörer direkt:
BSH Home Appliances AB på telefon 0771-11 22 77
Miele, telefon 08-562 29 848
Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nr och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).
Brf Rosenlundshöjden brfrosenlundshojden.se Org.nr. 769632-8843 |
JM - Hus att trivas i www.jm.se |